mandag 2. november 2009

Vaksinasjonsdillemma??

Arg, kjenner at jeg er forvirra...

Jeg ringte pandemitelefonen for jeg er usikker på om jeg og lillebror er i risikogruppen. Jeg har astma, men har ikke hatt behov for medisiner de siste 3-4 årene. Lilleguttten har VSD, og jeg var usikker på om det går under kategorien "hjertelidelser" eller ei. De mente at jeg var i gråsonen, mens lillebror var i risikogruppen.

Jeg ringte fastlegen min, for om han er i risikogruppen så bør jo vi andre vaksinere oss for ikke å smitte ham, eller i hvert fall gjøre det vi kan for å minske risikoen. Det var den andre legen på kontoret der som tok telefonen og han mente at han ikke var i risikogruppen Og det var heller ikke jeg siden jeg ikke bruker medikamenter mot astma regelmessig.

Hva nå da??? Tør vi vente til neste runde, da kan vi vel uansett bli prioritert pga at vi har en liten baby i hus, eller skal jeg pushe på at de bør la tvilen komme oss til gode??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar