mandag 28. februar 2011

Flere oppskrifter

I ånd av forrige matinnlegg, så må jeg komme med en liten oppskrift til... eller to...;O)

Estragon-kylling:

Skjær kyllingfilet i terninger, og stek med litt pepper (jeg bruker av og til litt karri også)
Kok opp 2 beger Creme Fraishe med hakket rødløk
Smak til med salt pepper og estragon
Ha kyllingen oppi og bare la det putre i 2-3 min.

Serveres med ris og hvitløksbagetter.

Godt, enkelt men veldig mektig ;O)


Verdens beste pastasalat:

500 gr pastarør
1 beger lettrømme
1 beger creme fraishe
1/2 pose majones
1 rødløk
1 rød paprika
1 gul paprika
1 boks skinke
2 fedd hvitløk

Kok pasta og avkjøl.
Bland sammen rømme, creme fraishe og majones. Tilsett knust hvitløk og smak til med salt og pepper.
Hakk opp skinke og grønnsaker og ha oppi sausen.
Bland oppi pastaen.
La den stå i kjøleskapet minst 2 timer før du skal servere den (lurt om du tar den ut 1/2 time før servering, ellers blir det lett litt fast/klumpet)

Server med hvitløksbagetter og rød pesto :O)

Ikke bilde av min, men close enough ;O)

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ, komme du me en skvett pastasalat?? Konne dødd for det nå! :-D

    SvarSlett
  2. Den såg SKAMgode ud <3
    Ska prøvas ;)

    SvarSlett
  3. Som sagt så er ikke dette bilde av min, så den ser ikke helt lik ut, men ikke så langt unna ;O)

    SvarSlett