torsdag 21. januar 2010

En liten oppdatering på hva som skjer i heimen

Der har bloggen min fått seg en liten "ansiktsløfting", og mulig det kommer litt flere endringer etterhvert ;O)

Lillebror fant ut at han i en alder av 6,5 mnd skulle opp og stå. Ble visst litt kjedelig å bare krabbe på gulvet *dåne* Problemet er jo bare at han eier jo ikke balanse (eller vett) ennå, så han ramler jo overende hele tiden. Har ikke tall på hvor mange ganger han deiser i gulvet, som regel med hodet først, i løpet av en dag. Stakkars, kanskje vi må anskaffe hjelm til ham *fnise* Det er altfor tidlig, de er ikke modne nok til slikt når de er så små :O(

Storesøster stortrives fortsatt i barnehagen. Hun er ei skikkelig barnehage-jente :OD Hun er snill og grei, og utrolig omtenksom mot andre, og spesielt de små i avdelingen hennes (de er ti 3-åringer og fem 1-åringer). Hun trøster dem som gråter, og kaller seg selv selv for "storesøster" til dem alle sammen *knegg* Hun er så god*rørt* Her hjemme er hun likedan, veldig snill og hjelpsom, selv om hun av og til ønsker å gjøre mer enn hun faktisk er i stand til å klare. Men hun får som regel prøve så finner hun ut selv at hun nok var litt for liten. "Når eg blir store sånn som deg mamma, DÅ kan eg gjør sånn" ;O)

Vi har jo slitt med Lillebror som seg ut som om han har lakenskrekk etter kl 19.30. Han legger seg til ettermiddagshvil uten problemer, men med en gang han skal legges for natten er det full panikk og protester.

I går la han seg ganske fint. Sutret en 10 min tid, noe som er helt greit for alle, og sovnet søtt. Våknet som vanlig etter 30 minutter (vi kan nesten stille klokka etter den...) Jeg tok ham med meg ned og koste litt på fanget, som vanlig er han stuptrøtt! Da jeg la ham etter en liten stund, var det ingen protester, han la seg fint ned, rullet seg på siden til bamsen og slumret. Da var klokken rundt 20.30 og etter det hørte vi ikke en lyd. Han våknet 08.00 neste morgen, blid som ei lerke :OD Endelig fikk han en god natts søvn han også :ODDD

I kveld la han seg også greit, sov til 19.15 og sover fortsatt *bank i bordet* Håper på en like god kveld som i går *krysser fingre og tær* (Jippi!! Klokka er nå 23.30 og han har ikke våknet i kveld :OD)

Fikk et tips fra ei barselvenninne om at det er mulig han har trykk i ørene som plager ham når han blir liggende flatt en stund, og som kjent blir øreverk verre om kvelden/natten. Det er mulig dette er tilfelle for han roer seg jo ned med en gang han kommer i oppreist stilling, når jeg prøver å legge ham ned (på fanget) blir han hysterisk. Huff, stakkars liten. Jeg kommer i hvert fall ikke til å la ham ligge og gråte om kveldene, sutring ja, men ikke gråting om det er slik at han har vondt :O( Da får han heller bli litt "bortskjemt" å sitte og kose på mammas fang... ;O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar