onsdag 16. juni 2010

Vaniljekake-baker :O)

Nå dufter det deilig her, jeg har nettopp laget Vaniljekake til morgendagen. Lillebror blir 1 år i morgen, og vi skal ha fellesbursdag i barselgruppa vår der 3 av 4 har bursdag den 17 juni ;O)

Jeg tror dette må være verdens beste og enkleste skuffekake, og den holder seg saftig og god i flere dager :OD Legger med oppskriften her jeg, for denne anbefales på det sterkeste ;O) Nammm!!


Vaniljekake:

1 liter vaniljesaus
250 gr smeltet smør (jeg bruker flytende melange)
13 dl hvetemel
6 dl sukker
2 ts vaniljesukker
6 ts bakepulver

Bland alt og ha i langpanne.
Dryss perlesukker og kanel over, event hakkede mandler.
180 grader i 30 minutt.

4 kommentarer:

  1. Nammm....høres deilig ut denne kaken, og jeg er desverre en stor kakemoms : )
    Dere får kose dere i felles bursdagen!!

    SvarSlett
  2. TakK for det, det va kjempekoselig :O)

    SvarSlett
  3. Den kaken er knakende god!!!! Men, jeg steker den i 40 minutt. Syns den er for løs etter 30 minutt.

    SvarSlett
  4. Sikkert litt forskjellig fra ovn til ovn ;O) Den er knallgod ja, mmmmm :OD

    SvarSlett